A koronavírus megváltoztatja a szépségipart (IS)?
Hogyan reagáljunk a változó vásárlói igényekre? – Natúrkozmetikai trend 2020
A 2000-es évek első két évtizede egyértelműen a „természetes” vagy „natúr” vagy „tiszta” márkák előretörését jelentette. A 2019-es Cosmoprofon még soha annyi „zöld” márka nem állított ki, mint korábban. (Erről itt írtunk.)
A 2020-as év sok szempontból fordulatot hozott: az évet a koronavírussal kezdtük és valószínűleg azzal is fogjuk befejezni. Mindannyian reméljük, hogy mihamarabb visszatérhetünk a szokott normális életünkhöz, azonban már sok szakértő hangoztatja, hogy ez az új normális más lesz, mint a korábbi.
A Mintel elemzése szerint a natúrkozmetikai piac trendje:
A vásárlók továbbra is keresik a natúr összetevőket, ez lassan alap elvárássá vált. Azonban ezek mellett keresik a hatékony termékeket. A legfontosabb vásárlói szempont a termék hatékonysága. Ezért a termékfejlesztés legfontosabb iránya a biztonságos, natúr és minél hatékonyabb összetevők megtalálása.
Ezt a trendet borította fel némiképp a koronavírus járvány. A szépségápolási és napi tisztálkodási cikkek (BPC termékek) vásárlói számára a legfontosabb szempont a biztonság lett. Míg korábban a natúr termékek vásárlói egészségügyi okokból elutasították a mesterséges összetevőket és tartósítószereket, ez a trend megváltozni látszik. Még a natúr termékek vásárlói is hajlamosabbak elfogadni a szintetikus tartósítószereket cserébe a nagyobb biztonságért. A koronavírus miatti aggodalom fokozta a biztonságos csomagolásra irányuló igényeket is.
A natúrtermékek gyártói számára ez több irányban is kihívást jelent:
- olyan új összetevők megtalálása, mely alapkoncepciójukba beleillik és válaszol a vásárlók nagyobb biztonságra és hosszabb szavatossági időre irányuló elképzeléseibe
- olyan új csomagolások megtalálása, melyek a felhasználói élményt nem károsítva biztosítják a termék érintetlenségét.
- edukáció a vásárlók számára, elmagyarázva az új összetevőket, a lejárati időket és a termékbiztonságot.
Az egyik érdekes natúrkozmetikai trend 2020-ban:
A koronavírus fertőzéstől való aggodalom a por állagú, víz nélküli termékek irányába mozdítja a vásárlókat. Erre az vásárlói igényre válasz az ún. „pucér” vagy száraz tusfürdő, illetve a por állagú maszkok illetve a tradicionális szappanok.
Mit tehetünk mi magunk a saját üzletünkben?
- Igyekezzünk kielégíteni a vásárlói igényeket a „száraz” termékekre
- Az üzletben minden rendelkezésre álló módon törekedjünk a biztonságra. Tegyünk ki kézfertőtlenítőt és buzdítsuk a vevőket a használatra.
- A gyakran használt felületeket (kilincsek, pult, kártyalehúzó, teszterek) fertőtlenítsük minél többször.
- Edukáljunk! Magyarázzuk el a vevőnek, miért biztonságosabbak a száraz termékek.