A koronavírus csapást mért a dezodor piacra?
A CNN cikke szerint az Unilever által birtokolt dezodor márkák forgalma a karantén idején világszinten jelentősen visszaesett. De mi történt a szappannal?
Az újságírók és a cég által felfedett összefüggés látszólag egyszerű: Az otthon üléshez és tévézéshez kevesebb dezodorra van szükség ellenben több fagyira (ez utóbbit is az Unilever jelentése támasztja alá). A szociális távolság betartása is azt jelenti, hogy a testszag kevesebb körülöttünk élő embert zavar.
A divatiparban is megfigyeltek hasonlóan érdekes változásokat: visszaesett a nadrágok, szoknyák, cipők forgalma, ellenben megnőtt az ingek, blúzok, topok és otthoni ruházat online vásárlása. Az ok itt tényleg egyszerű: a videó konferenciákon jellemzően az ember felső teste látszik, így sokan nem vették a fáradtságot, hogy derékvonal alatt is business look-ot öltsenek.
De kanyarodjunk vissza saját területünkhöz, a dezodorokhoz:
A kérdéses jelentésben nem esett szó a szappanokról, folyékony szappanokról, tusfürdőkről. Reméljük, hogy a dezodorok fogyasztása azért csökkent, mert akik korábban illatosítással igyekeztek elfedni a testszagot, most rászoktak a mosakodásra.
Azt gondolom, hogy ha bármilyen pozitív hozadéka van a koronavírus járványnak, akkor az az lehet, hogy a higiéniára rászoktatja az embereket. A saját 7 éves gyerekeimen is látom, hogy megváltoztak a kézmosási szokásaik: ez alatt a fél év alatt megtanulták és megszokták az alapos és helyes kézmosás lépéseit. Remélhetőleg a felnőttek is vannak ennyire tudatosak, mint a gyerekek.
A saját eladási statisztikáinkat elemezve egyenlőre beigazolódni látszik a fenti tézis.
Márciusban, a karantén kezdetén volt némi megtorpanás a forgalomban, mert érthető módon ekkor még az emberek el voltak foglalva az élelmiszer beszerzéssel. Majd április elejétől kezdve a legnagyobb partnerektől elkezdtek érkezni az egyre nagyobb rendelések. Különösen a folyékony szappanok iránti kereslet növekedett meg, volt olyan termék, ahol 300%-kal.
A folyékony szappanokat elsősorban kézmosásra használjuk, így egyértelmű az összefüggés a több kézmosás és nagyobb kereslet között. A Nesti Dante prémium márka, nem a legolcsóbb választás. Ugyanakkor az is látszik, hogy ha valamiből sokat kell használnunk, számít a minőség. Az ilyen jellegű piac-monitorozásra nagyon alkalmas webáruházunkban április-május folyamán sok új vásárló is megjelent, akikből azóta sokan törzsvásárlókká váltak.
A prémium fogyasztási márkák vásárlóit a válság (még) nem érte el, így nem csökkentették a fogyasztásukat, és nem pártoltak át olcsóbb márkákra. Sőt, őszre még komolyabb fogyasztás növekedést várunk.
Hogyan fordíthatjuk le ezt egy kisebb bolt napi működésére?
- a napi higiéniai cikkek, különösen a folyékony szappanok, szappanok, kéztisztítók továbbra is népszerűek lesznek.
- a prémium márkák vásárlói stabilan megmaradnak, ezért érdemes az ő igényeik szerint alakítani a választékot
- új vásárlókat is meg lehet nyerni prémium márkáknak ajánlással, kipróbálással, akár kuponos akcióval.
Tipp: egy pultra kitett és használt kézfertőtlenítő alkalmas lehet a márkával való első ismerkedésre.
- Az iskolába, munkába visszatérő emberek hatalmas piacot jelentenek a kézhigiéniai termékeknek.